Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tuhle jsem se dívala na pana Duška ve Čtyřech dohodách.. utkvělo mi z toho v paměti, že v první půli života do nás vtloukají návyky, které se pak snažíme druhou půli života zapomenout..

O co jde u testů? O to, zda se děti dovedou naučit nazpaměť maximum indícií - něco jako "maximální kapacita úložiště", nebo o to, jak získané informace dovedou používat, jak si chybějící indície budou sami umět doplňovat, jak s nimi budou umět pracovat v budoucnu?

Nemohu si odpustit, oni se připravují pro život, a v životě budou potřebovat podle mě schopnosti se uplatnit, přežít, prožít - a ne jen pouhou kapacitu úložiště..

Osobně, sice se Anička z první A perfektně navrčí stati o Jidáši Iškariotském, ale pochopit souvislosti kolem Jidáše je druhá věc.. ale tu test neřeší, ten automaticky předpokládá, že když mám ve svém úložišti pojmy, tak tam mám i souvislosti - a proto tyto testy tady už někdo nazval pojmem "debilní" - v životě to je jinak, ne jak předpokládají testy.... 

Ale jinak nic proti "kapacitám úložišť".. také mám ráda výkonný PC, rychlý a s velkou kapacitou... jen.. můj PC jednou vyměním za jiný.. člověk na rozdíl od toho na sobě musí do konce života pracovat, právě proto, že je člověk..

0 0
možnosti
TD

Ten test nepožadoval ani "perfektní navrčení statí o Jidáši Iškariotském" ani detailní pochopení souvislostí kolem Jidáše. Stačilo pouze vědět, že v Novém zákoně existuje jakási postava Jidáše, který zradil a za svou zradu dostal 30 stříbrných. Na získání této znalosti nemusí student Bibli vzít vůbec do ruky - stačí, když sem tam něco přečte. Například ve Švejkovi je příměr o Jidášovi použit hned 2x

Jistěže by bylo hezké, kdyby kromě této základní znalosti student dokázal obratem dodat i nějakou hlubokomyslnou úvahu, ale to už patří na teologickou fakultu a ne k maturitě.

Ten test je IMHO v pořádku - ten kdo otázku o Jidášovi odpověděl správně sice možná není bůhvíjaký znalec Bible, ale alespoň něco mu v hlavě evidentně uvízlo. Ten, kdo správnou odpověď dohromady nedal a navrch se začal rozhorlovat na FB, tak holt jen potvrdil přísloví o dutém sudu... :-)

3 0
možnosti
Foto

a když jsem se díval na uvedený kontext té věty, která se měla při tom testu vyplnit, tak jsem si řekl, že nevím, zda-li bych ve stressu u zkoušky si vzpomenul v tomto věcném kontextu, že Iškarionský má nějakou souvislost s biblickým Jidášem.

0 0
možnosti
TH

A vážně by Vám nenapovědělo ani "30 stříbrných" a skutečnost, že se mluvčí zjevně odkazuje k někomu, kdo je symbolem zrádce?

3 0
možnosti
Foto

Ale ten Váš kolega má pravdu. Kdybychom neznali určité modely chování, nikdo by je pak neměl potřebu následovat. Kdybychom nevěděli nic o možnosti kouřit (jako Evropa před Kryštofem Kolumbem), tak by nikdo nekouřil.

0 1
možnosti
Foto

Máte pravdu, kdyby se VŠE neučily blbiny, byli bychom špičkovým státem.

0 0
možnosti